Kansainvälisten luonnonystävien järjestön NFI:n kaikki jäsenjärjestöt kutsutaan jälleen viettämään yhteisiä Luonnonystävien Päiviä 6.–22. syyskuuta 2024. Luonnonystävien päivien tapahtuma voi olla vaikkapa ohjattu kävely tai patikointi, kiinnostava luento tai puiden istutusprojekti. Paikallisyhdistys voi järjestää retken lähiluontoon, luonnonsuojelualueelle tai kansallispuistoon. Jos mahdollista, hyödyntäkää myös yhdistysten ja liiton omia majoja.

Teemapäivien tavoitteena on viestiä Luonnonystävien järjestön monimuotoisuudesta ja kansainvälisestä ulottuvuudesta. Opimme samalla myös tuntemaan muita jäsenjärjestöjä ja saamme ehkä ideoita heidän toiminnastaan. Ja mitä enemmän yhdistyksiä osallistuu, sitä enemmän saamme yhteiselle asiallemme näkyvyyttä!

Osallistuminen kannattaa! Lähetettyjä tarinoita julkaistaan NFI:n sosiaalisen median kanavissa. Kolmelle parhaaksi arvioidulle tapahtumalle myönnetään 500 euron palkkio. Tämä tunnustus kannustaa järjestämään tapahtumia, joiden arvot ja tavoitteet vastaavat luonnonystävien kansanvälistä toimintaa.

Toimi siis ja lähetä kuvaus ja muutama valokuva yhdistyksesi tapahtumasta Tiinalle liiton toimistoon 25.9.2024 mennessä. Teksti käännetään englanniksi ja toimitetaan edelleen NFI:lle julkaisua ja kilpailuun osallistumista varten. Tekstiä ja kuvia käytetään NFI:n somekanavien lisäksi tietenkin oman liittomme medioissa. Tapahtuman pidemmän tarinan voi lähettää Retkeilijä-lehdessä julkaistavaksi ja lyhyemmän version voi lähettää NFI:tä varten.

Tiina Sinervo      Tuula Riikonen
045 136 9744      045 6627156