Työväen Retkeilyliitto täytti 50v jo viime vuonna 2021, mutta koronan takia juhlimaan päästiin vasta nyt. Samalla juhlittiin myös liiton uutta nimeä, joka on 4.4.2022 lukien ollut Suomen Retkeilyliitto ry.

Juhlat pidettiin Vähäjärven Lomakodissa Hämeenlinnan Alvettulassa. Juhla oli odotettu ja juhlaväki saapuikin iloisella mielellä Vähäjärvelle. Hienoissa puitteissa ja upeissa maisemissa oli yli 50 retkeilijäjäsentä juhlistamassa 50-vuotiasta liittoa.

Ohjelma alkoi kahvittelulla, seurustelulla ja saunomisella. Juhlapäivällinen nautittiin Vähäjärven Lomakodin hienossa juhlasalissa ja juhlat jatkuivat yläkerran Torpparin tuvassa, jonne saavuttiin posetiivimusiikin saattelemana.

Liiton puheenjohtaja Hannu Puhalainen piti avauspuheen ja sen jälkeen puheen piti Tarja Filatov, jolla itselläänkin on retkeilytaustaa nuoruudessaan. Liiton ansiomerkkien saajista paikalla oli Juha Hämäläinen, jolle ojennettiin liiton kultainen ansiomerkki. Liiton toimistossa 30 vuotta työskennellyt Maija Koponen sai opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämän liikuntakulttuurin ansiomerkin. Muiden ansiomerkkien ja nimitysten saajien nimet luettiin tilaisuudessa.

Liiton jäsenyhdistykset ja TSL esittivät tervehdyksensä ja juhlissa esiintyivät myös Hämy Teatteri ja Runo- ja musiikkiryhmä Sananjalka.

Suuret kiitokset kaikille vieraille, puhujille ja esiintyjille sekä Vähäjärven Lomakodille. Yhdessä me teimme upeat juhlat!

Hannu Puhalainen

Tarja Filatov