Suomen Retkeilyliitto osallistui Evon metsä- ja retkeilytapahtumaan lauantaina 27.5.2023. Tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa ja siellä esiteltiin metsässä tehtävää työtä sekä vapaa-ajan käyttöä. Retkeilyosuudessa kävijällä oli mahdollisuus tutustua erilaisiin luontomatkailukohteisiin, tutustua eläimiin, kuulla esteettömästä retkeilystä, tehdä vaellustarvikeostoksia, ratsastaa ponilla jne. Tapahtumassa oli myös maalaistori, josta sai ostaa herkkuja ja muita tuotteita kotiin viemisiksi.

Suomen Retkeilyliitolla oli tapahtumassa oma osasto, jossa liiton lisäksi edustivat Erkki Ranta ja Heikki Seuranen Riihimäen Retkeilijöistä sekä Helena Nurmio ja Anja Kontto Salpausselän Samoojista. Retkeilijä-lehden huhtikuun numeroa jaettiin tapahtumassa 60 kpl ja lisäksi tarjolla oli SRL:n ja Riihimäen Retkeilijöiden esitteitä.

Viileässä, mutta aurinkoisessa säässä edustajat kertoivat ohikulkeville liiton ja jäsenyhdistysten toiminnasta ja majoista. Kiinnostuneita kuulijoita riitti ja tuttujakin tavattiin.

Erkki Ranta ja Heikki Seuranen RiRet     Helena Nurmio SalSa                              Anja Kontto SalSa