Tule mukaan saariston viimeiseen kiintopisteeseen ennen valtavana levittäytyvää avomerta. Koe kevään ensimmäiset etelästä lentävät muuttolinnut, jotka pysähtyvät usein täällä lepäämään meren ylitettyään.

Retki tehdään tilausbussilla, jonka reitti on Helsinki-Parainen-Pärnäisten satama. Loppumatka tehdään m/s Utö -laivalla mennen tullen. Paluumatka on samaa reittiä. Perillä majoitumme kolmeksi yöksi Utö Havshotellin päärakennukseen tai Kalkas-rakennukseen.

Retken hinta on 356 euroa/henkilö ja se sisältää majoituksen kahden hengen huoneessa, kuljetuksen, päivälliset ja opastuksen. Alle 15-vuotiaan hinta on 316 euroa.

Ohjelmassa on omatoimisten kävelyretkien lisäksi opastettu retki saarella ja käynti majakalla sekä vierailut S/S Park Victoryn museossa ja Markus Varesvuon valokuvanäyttelyssä.

Sitovat ilmoittautumiset Retkeilyliiton toimistoon Tiinalle, puh. 045 1369 744 tai sähköpostilla toimisto@suomenretkeilyliitto.fi viimeistään 16.4.2024. Retken hinta maksetaan 17.4.2024 mennessä Suomen Retkeilyliiton tilille FI66 1521 3007 119458 viitenumerolla 11743.

Ilmoittautuneille lähetetään aikataulut, maksuohjeet ja muut lisätiedot viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.