RacingThePlanetin juoksukisatapahtuma 2022 Suomen Lapissa starttasi Suomen Retkeilyliiton Varkhanmukasta

RacingThePlanet on 20-vuotias organisaatio, joka järjestää juoksukisatapahtumia ympäri maailmaa kauniissa ja kulttuurisesti rikkaissa paikoissa. Tällä kertaa tapahtuma järjestettiin elokuun puolivälissä Suomessa. Tässä oli oiva tilaisuus näyttää kansainvälisille osallistujille, mitä kaunista Suomella on tarjota. Kisan lähtöpaikkana oli Suomen Retkeilyliiton Varkhanmukka, joka toimi erittäin hyvin aloituspaikkana tasaisen piha-alueen, kauniiden näköalojen ja haastavan pitkospuu- ja suoreitin takia.

250 km pitkä reitti kulki Pallaksen ja Ylläksen välillä, kiemursi Raattaman alueelta Keimiönniemen läpi ja päättyi lopulta Ylläkselle. Juoksu tapahtui etapeittain ja leirejä oli tapahtumassa yhteensä kuusi. Tapahtuma on tarkoitettu amatööriurheilijoille ja se keräsi yhteen noin 200 osallistujaa ympäri maailmaa. Reitillä oli edustettuna 45 eri kansallisuutta ja osallistujat kertoivat rakastuneensa Suomen Lappiin.

Katso klikkaamalla linkkiä: Valokuva esitys, jossa myös hienoja ilmakuvia reitiltä ja loppuvideo.